fredag 17 september 2010

Dvd-fynd på stan

Här om veckan råkade jag komma över en begagnad import-dvd med tv-serien "Wonder woman" från det tidiga 70-talet.
Killen bakom disken kollade på mig och såg mest ut att undra över varför jag ville slänga bort mina pengar på sån´t gammalt skräp.
Men jag hade just då inte ork att förklara för honom att det absolut inte är skräp i mina ögon.

Bästa sättet att komma över intressanta objekt är förstås annars att beställa dem på nätet.
Men man kan faktiskt ibland ha turen på sin sida att hitta en del godbitar även när man handlar på stan.
Och då menar jag förståss inte i de större varuhusen. Nej, då får man snarare snoka runt bland små second-handbutiker och loppisar i hopp om att hitta något matnyttigt.
Det lustiga är att gamla dvd:er som en del människor bara är glada att bli av med (och de undrar även säkert varför de överhuvudtaget köpte dem) kan det var rena julafton för en annan person att lägga vantarna på.
En person som mig t.ex!..

En annan sak som jag funnit positiv med att vara stor älskare av gamla filmer som de flesta idag bara verkar tycka är mossiga, är att man i second-handbutiken även kan hitta dem för en ganska billig slant.
Om man är lite vaksam och har tur så kanske man längst bak i en nött låda bredvid de nyare och dyrare filmerna kan hitta ett gammalt ex av "The Incredible shrinking man" för sisådär fyrtio spänn!
Det är vad jag kallar en god investering...

"Wonder Woman", ett fynd!..












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar